قبل از تعویض کمپرسور کولر گازی باید یه این موضوع که به چه دلیل موتور دستگاه سوخته است مشخص شود تا از بروز خرابی مجدد جلوگیری شود.

در برخی موارد برای تست و عیب یابی کمپرسور کولر گازی و تعمیر اجزای دیگر کولر گازی و سالم بودن یا نبودن کمپرسور تغذیه برق کولر گازی اسپیلت را قطع می نماییم و سپس کمپرسور کولر گازی را جدا تست می نماییم تا مکش و دهش کولر گازی را تست نماییم.

چگونه کمپرسور کولر گازی را تست نماییم؟

بر روی کلم یا ترمینال کمپرسور کولر گازی تمامی برندها یک نقشه برق وجود دارد که سه پایه دارد به نام های com کام و raning رانینگ و start استارت که به صورت c و r و s نامگذاری شده اند.اگر هر یک از سیم های تست کمپرسور کولر گازی را جابجا وصل نماییم ممکن است کمپرسور کولر گازی بسوزد.

در برخی از کمپرسور های کولر گازی بر اثر دست کاری تعمیر کاران متعدد کولر گازی فاقد نقشه برق کمپرسور کولر گازی می باشند که مشخص نمی شود کدام پایه کمپرسور کولر گازی کام و رانینگ و استارت است.

برای پیدا شدن پایه های s.c.r کمپرسور کولر گازی باید از اهم متر استفاده نماییم به این صورت که اهم هر یک از پایه های کمپرسور کولر گازی را اندازه گیری می نماییم به طور مثال اهم c.r=1.2 و اهم c.s=2.8 و اهم s.r=3.6 بزرگترین عدد بدست آمده از اهم پایه ای کمپرسور کولر گازی مربوط به پایه های s.r است که پایه ی باقی مانده ی کمپرسور کولر گازی com نام گذاری می شود سپس پایه کمپرسور کولر گازی c را با دو پایه ی دیگر یعنی r.s اندازه گیری می نماییم.

پایه ای که مقاومتش با پایه ی c کمپرسور کولر گازی کمتر است را پایه ی کمپرسور r نامگذاری می نماییم و هر مقاوتی که با پایه کمپرسور کولر گازی c بیشتر باشد پایه ی s کمپرسور کولر گازی نامگذاری می شود.

تعمیر کولر گازی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.