مراحل سرویس پنل کولر گازی اجنرال به چه صورت است؟

در سرویس پنل و کندانسور کولر گازی باید به چه نکاتی توجه شود؟

دلیل کم شدن پرتاب باد کولر گازی چیست؟

دلیل مصرف برق بیش از حد یا آمپر مصرفی کولر گازی چیست؟

سرویس کولر گازی باید چند وقت یک بار انجام شود؟

بیش ترین عاملی که باعث مصرف برق بیش از حد کولر گازی و پایین آمدن سرمای کولر گازی می شود کثیفی اواپراتور کولر گازی و کندانسور کولر گازی می باشد که باید توسط سرویس کار کولر گازی سرویس شود.

تمامی اواپراتورهای کولر گازی ها،هر برندی دارای فیلتر های پلاستیکی که به صورت شبکه ای طراحی شده اند و شکلی همانند تور دارند و بر روی قسمت هواکش اواپراتور کولر گازی نصب می شوند و طرز کارکرد فیلترهای اواپراتور کولر گازی به این شکل است که هوای محیط (دارای گرد و خاک و پرز می باشد) توسط بلوور فن پنل کولر گازی مکیده می شود که فیلتر های اواپراتور کولر گازی اجازه ی عبور هوا را می دهند

اما از عبور گرد و خاک و پرز به داخل رادیاتور یا اواپراتور کولر گازی جلوگیری می کنند و باید بسته به میزان کارکرد و محیط استفاده بین هر ماه و سه ماه یکبار شسته شود و به هیچ وجه در شستشوی فیلتر های کولر گازی از مایع تمیز کننده استفاده نشود و با ساییدن دست روی فیلترها و فشار اب مانند واترجت گردو غبار را تمیز نماییم به طوری که باعث پاره گی فیلتر نشود.

اما فیلتر ها تا یک حدی می توانند از ورود گردو خاک به اواپراتور ها جلوگیری نمایند به طوری که پس از چند سال استفاده از کولر گازی ذرات ریز خاک در اواپراتور کولر گازی جمع می شوند سپس با مخلوط شدن با هوای سرد اواپراتور تشکیل لجن می دهند و به مرور زمان لای فین ها یا شبکه های اواپراتور کولر گازی را مسدود می کنند و مقداری هم به بلوور داخلی پنل کولر گازی می چسبند و همین امر باعث خفگی و کم شدن پرتاب باد پنل کولر گازی می شود.

در این مواقع دیگر شستن فیلتر ها کارساز نبوده و باید پنل کولر گازی از محل باز شود و به محیطی دیگر برای شستشو انتقال داده شود.

برای باز کردن پنل کولر گازی ابتدا باید گاز موجود در کولر گازی جمع آوری شود و پس از جمع آوری گاز کولر گازی برق ورودی به کولر گازی قطع شود و با باز کردن کابلهای ارتباطی و لوله های رفت و برگشت و درین پنل کولر گازی پنل را از شاسی جدا کرده پایین می آوریم.

در سرویس پنل کولر گازی باید از ورود رطوبت به داخل رادیاتور کولر گازی جلوگیری شود و قبل از شستشوی پنل کولر گازی مسیر رفت و برگشت اواپراتور کولر گازی را با درپوش می بندیم به طوری که آب وارد اواپراتور نشود.

بهترین روش سرویس پنل کولر گازی این است که تمام اجزای پنل از یکدیگر جدا شود به طور مثال سینی تخلیه آب یا درین،کیت برد،قاب پنل کولر گازی که باعث می شود رادیاتور یا اواپراتور کولر گازی به خوبی شسته شود.

در شستشوی پنل کولر گازی از واتر جت استفاده شود به طوری که فشار آب باعث خم شدن فین های اواپراتور نشود.

پس از شستن پنل کولر گازی و نصب دیگر اجزای پنل کولر گازی،پنل کولر گازی را جهت نصب به محل انتقال می دهیم.

در اخر نصب پنل کولر گازی باید به مدت یک ربع وکیوم نمایید و سپس گاز موجود در کندانسور کولر گازی را باز نمایید و کولر گازی را روشن نمایید و فشار گاز کولر گازی را تست نمایید اگر فشار گاز کولر گازی کم شده باشد کولر گازی را شارژ گاز نمایید و در آخر آمپر مصرف کولر گازی تست شود.

نکته:در برخی محیط ها سرویس پنل کولر گازی باید هر یکسال یکیار انجام شود مانند قهوه خانه ها،رستوران هاو..

عزیزان برای سرویس کولر گازی در تهران و شهرری و لواسان شامل تعمیر کولر گازی،شارژ گاز کولر گازی،جابجایی کولر گازی،جابجایی پنل کولر گازی،جابجایی کندانسور کولر گازی،نصب کولر گازی،نصب پایه دیواری کولر گازی،لوله کشی کولر گازی،سرویس کندانسور کولر گازی،کنترل کولر گازی تمامی برندها،تعمیر برد کولر گازی،نصب برد همه کاره کولرگازی،قطعات کولر گازی،جمع آوری کولر گازی،خدمات کولر گازی،عیب یابی کولر گازی،فروش کولر گازی و … با کادر اسکای تهویه خدمات کولر گازی در تهران تماس حاصل فرمایید.

نصب کولر گازی و تعمیر کولر گازی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.