در تصویر زیر دو دستگاه کندانسور کولر گازی جنرال 24هزار و کندانسور کولر گازی وست پوینت 24 هزار را مشاهده می فرمایید که برای تعویض کمپرسور کولر گازی به کارگاه انتقال یافته اند.

در عیب یابی کولر گازی باید مراحل عیب یابی به ترتیب اجرا شود به طور مثال اگر کمپرسور کولر گازی راه اندازی نمی شود باید به دنبال عیب در بخش فرمان کولر گازی یعنی برد کولر گازی و قطعات سری کمپرسور کولر گازی و ترمینال کمپرسور کولر گازی باشیم.

در مرحله ی اول باید بدنه کمپرسور کولر گازی چک شود که سرد است یا بسیار داغ است،اگر بدنه کمپرسور داغ باشد باید بدنه ی کمپرسور کولر گازی را توسط آب خنک نماییم و اگر بدنه ی کمپرسور سرد است به سراغ تست قطعات متصل به کمپرسور کولر گازی می روریم مانند خازن و در نهایت پس از خنک شدن کمپرسور  کولر گازی ، کمپرسور کولر گازی را به صورت دستی چک می نمایم.

در مسیر سیم کشی اتصال یا فرمان کمپرسور کولر گازی قطعاتی همچون خازن و در برخی کولر گازی ها وجود فیوز در مسیر کام کمپرسور کولر گازی،رله و … وجود دارد که به صورت سری نصب می شوند و در کولر گازی های کم مصرف برد اینورتر قرار دارد که باید یک به یک چک شوند.

قبل از نصب کمپرسور کولر گازی،کندانسور کولر گازی باید با ازت شست و شوی شود زیرا امکان وجود روغن کمپرسور قبلی کولر گازی در سیکل کندانسور وجود دارد.

در تعویض کمپرسور کولر گازی باید دقت داشت که همان قدرت کمپرسور کولر گازی جایگزین شود به طور مثال

نیاید بر روی کنداسوری که کمپرسور 24000 نصب شده بوده است کمپرسور 30000 نصب شود و از لحاظ برند کمپرسور همان برند کمپرسور قبلی باید نصب شود مگر اینکه برند کمپرسور کولر گازی مد نظر در بازار وجود نداشته باشد که در این مواقع باید پایه های نگهدانده ی کمپرسور کولر گازی طبق پایه های کمپرسور جدید طراحی و نصب شود تا از بروز لرزش و صدای اضافی جلوگیری شود.

پس از نصب کمپرسور کولر گازی فشار مکش و دهش کمپرسور را تست نمایید این عمل را می توان از طریق شیرهای رفت و برگشت کندانسور کولر گازی که باید باز باشند انجام داد و در همین حین آمپر مصرفی کمپرسور کولر گازی را هم تست نمایید.

نکته:آمپر مصرفی کولر گازی ها متفاوت می باشد از لحاظ برند کولر گازی و قدرت کولر گازی و کم مصرف بودن کولر گازی.

در پایان تعویض کمپرسور کولر گازی،کندانسور کولر گازی باید حداقل 20 تا 35 دقیقه وکیوم شود و در حین وکیوم از نشتی ندادن محل جوش کمپرسور کولر گازی تعویض شده به وسیله ی کف و صابون اطمینان حاصل نمایید.

تعویض کمپرسور کولر گازی

تعویض کمپرسور کولر گازی و تعمیر کولر گازی

تعویض کمپرسور کولر گازی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.