تمامی کولر گازی های اسپلیت ال جی دارای دو موتور فن می باشند که یکی از موتور فن ها در پنل کولر گازی ال جی و موتور فن دومی در کندانسور کولر گازی ال جی قرار دارد. اما جدا از نوع داخلی و بیرونی موتور فن های کولر گازی ال جی تفاوتهایی نیز در آنها وجود دارد این تفاوت در نوع تغذیه برق موتور فن های کولر گازی می باشد که شامل دودسته می باشند DC و AC یا متناوب که در تعمیر آنها بسیار مهم می باشد.

نکته:AC:جریان متناوب و DC :جریان مستقیم دو نوع متفاوت از نظر عبور جریان الکترونیکی.

این موتور فن ها به دلیل کیفیت ساخت بالا خیلی کم پیش می آید معیوب شوند در بیش تر مواقع به صدا می افتند که صدایی شبیه به صدای زنبور دارند که با گریس کاری در هنگام سرویس پنل کولر گازی ال جی می توان از به صدا درآمدن موتور فن جلو گیری نمود.

چگونه موتور فن های AC را از موتور فن های DC پنل کولر گازی ال جی را تشخیص دهیم؟

بر روی موتور فن های کولر گازی ال جی برچسبی نقر ای وجود دارد که مشخصات موتور فن پنل گازی ال جی را نشان می دهد.اگر موتور فن کولر گازی ال جی AC باشد بر وری برچسب نوع  قدرت خازن،نقشه برق موتور فن پنل کولر گازی ال جی،ولتاز مورد نیاز و میزان فرکانس را درج می نماید اما اگر موتور فن پنل کولر گازی ال جی DC باشد هیچ کدام از این موارد را ندارد به غیر از ولتاژ که بین هر دو مشترک است و دومین مورد در موتور فنهای AC پنل کولر گازی ال جی درج میشود وات W می باشد.

تعمیرات کولر گازی ال جی
تعمیرات کولر گازی ال جی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.