تفاوت شارژ گاز کولر گازی اجنرال معمولی و اینورتر در چیست؟

کولر گازی اینورتر همان طور که از اسمش پیداست دارای ترانس اینورتر می باشد.ترانس اینورتر دستگاهی است که برق ac را به dc تبدیل می کند که بیشتر در ups ها استفاده می شود برای دخیره نیرو در باطری ها.

ترانس اینورتر  و صفحه برد الکترونیکی برد اینورتر در کندانسور کولر گازی بر سر مسیر تغذیه برق کمپرسور کولر گازی قرار می گیرد و به تدریج شروع به راه اندازی کمپرسور کولر گازی می نمایند و همین راه اندازی تدریجی کمپرسورباعث کاهش مصرف برق کولر گازی می شود.

نقشه برق کولر گازی اینورتر با کولر گازی های معمولی بسیار متفاوت است به این صورت که در کولر گازی های معمولی برای راه اندازی کمپرسور کولر گازی از خازن کولر گازی یا کنتاکتور کولر گازی استفاده می شود اما در کولر گازی اینورتر این چنین نیست.

نوع گاز مصرفی کولر گازی های معمولی گاز R22 می باشد و طریقه شارژ گاز کولر گازی های معمولی به این صورت می باشد که کپسول را به طور عادی بر روی زمین می گذاریم و شلنگ گیج کولر گازی را به شیر سرویس کولر گازی وصل می نماییم و سپس با شیر پر فشار گیج کولر گازی عمل هواگیری را انجام می دهیم تا هوای موجود در گیج کولر گازی تخلیه شود سپس کولر گازی را روی حالت سرما روشن می نماییم و پس از 5 دقیقه کارکرد شیر گیج کم فشار کولر گازی را که به شیر سرویس کولر گازی وصل نموده ایم را باز می نماییم تا کولر گازی شارژ گاز شود.

نوع گاز کولر گازی های اینورتر از نوع R410 می باشد و طریقه شارژ گاز کولر گازی اینورتر به این شکل می باشد که شلنگ پر فشار گیج کولر گازی را به شیر سرویس کولر گازی وصل می نماییم و شنلگ سرویس گیج کولر گازی را به کپسول کولر گازی 410 وصل می نماییم و پس از هوا گیری گیج کولر گازی از طریق گیج کم فشار،شیر کپسول گاز 410 را باز می نماییم و کپسول کولر گازی 410 را برعکس می نماییم و پس از روشن شدن کولر گازی شیر گیج پر فشار کولر گازی را باز می نماییم تا کولر گازی اینورتر شارژ گاز شود.

فشار گیج گاز کولر گازی 410 یا کولر گازی اینورتر بین 100 تا 150 PSI می باشد در حالت سرمای کولر گازی.

فشار گاز کولر گازی معمولی یا گاز کولر گازی 22 بین 50 تا 65 PSI می باشد در حالت سرمای کولر گازی.

اگر در شارژ گاز کولر گازی اینورتر یا 410 از ترازو استفاده شود بهتر است به طور مثال در پلاک کولر گازی اینورتر ثبت شده است میزان گاز مصرفی 2 کیلوگرم می باشد سرویس کار کولر گازی باید در مرحله اول وزن کپسول کولر گازی را به بر روی ترازو اندازه گیری نماید و سپس از آن عدد 2کیلو گرم باید تزریق شود 13-2.

سرویس کولر گازی و نصب کولر گازی و تعمیر کولر گازی

خدمات کولر گازی شامل سرویس کولر گازی،تعمیر کولر گازی اینورتر،نصب کولر گازی،سرویس کولر گازی اینورتر،تعمیر کولر گازی،جابجایی کولر گازی،نصب کولر گازی اینورتر،شارژ گاز کولر گازی،جابجایی کولر گازی اینورتر،شارژ گاز کولر گازی اینورتر،جمع آوری کولر گازی،جمع آوری اسپلیت،لوله کشی کولر گازی،کنترل کولر گازی،نصب پایه دیواری کولر گازی و سرویس کولر گازی تمامی برندها در تهران و شهرری و لوسان با کادر اسکای تهویه تماس حاصل فرمایید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.